6.12.2023

Lampa witrażowa, Stained glass lamp


 

 



Stworzenie tej lampy od jakiegoś czasu chodziło mi po głowie. Bardzo chciałam żeby nie była to tylko atrapa ale faktycznie świecąca lampka. Pewnie dla wielu osób zrobienie takiego obwodu elektrycznego nie jest żadnym problemem, jednak dla mnie to było dosyć skomplikowane. Na szczęście z pomocą przyszedł internet. Zaopatrzyłam się w lutownicę, diody LED i zaczęłam kombinować. W efekcie poradziłam sobie w ten sposób, że dioda jest zlutowana z drucikami miedzianymi, które w podstawie tworzą gniazdo dla baterii typu CR2032. Klosz zrobiłam z dna butelki plastikowej a dokładnie z jej "nóżek", które są prawie w kształcie kopuły. Prawie, bo kształt musiałam poprawić zmiękczając plastik na żelazku ale się udało. Następnie mój klosz pomalowałam lakierami do paznokci. Od góry jest kontur a od dołu wypełnienie. I tak uzyskałam efekt lampy witrażowej. Wysokość lampki to ok 5,5cm. 

 

Materiały:

 - podstawa: opakowanie tekturowe, klej introligatorski, złoty lakier do paznokci, czarny plastik (stelaż na klosz),

 - klosz: przezroczysty plastik, lakiery do paznokci, czarny papier (obwódka na dole), klej introligatorski,

 - elektryka: dioda LED, miedziany drucik, bateria typu CR2032.

 

Zgłaszam moja lampę do wyzwania na blogu Klub Twórczych Mam.




Pozdrawiam
Aleksandra

17 komentarzy:

  1. Wow, odjazd z tym światłem;) Z posta na post jest coraz ciekawiej;) Pozdrawiam Alicja P-P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Staram się próbować nowych rzeczy:)

      Usuń
  2. Coś niesamowitego:) nieustannie zaskakujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem :).

    Lampa jest śliczna. Przypomina mi takie delikatne grzybki na chudych nóżkach :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Też mi się kojarzy z takim grzybkiem z fantasy, szczególnie na drugim zdjęciu:D

      Usuń
  4. Jesteś ogromnie pomysłowa! To jest cudo! Coś fantastycznego! Czy Ty będziesz na targach i wystawie miniatur w marcu w Piotrkowie Trybunalskim? Jeśli będziesz mogła wziąć udział, byłoby to cudowne zobaczyć Twoje dzieła na żywo! Daj znać proszę. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Nie wiedziałam, że takie targi istnieją. Szukałam w internecie i na razie nie ma żadnych informacji na temat drugiej edycji. Na pewno dam znać jakbym miała brać udział.

      Usuń
    2. Jeśli jesteś na Facebooku, poszukaj proszę grupy Kingsajz Show i jeśli chcesz, dodaj się. Wszystko tam będzie podawane. Planowane wydarzenie jest na 23-24.03.2024r. Szczegóły pojawią się krótko po nowym roku. Buziaki. Aya w Świecie Lalek.

      Usuń
    3. Dziękuję za informacje:)

      Usuń
  5. Cudo i działa jak prawdziwa. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  6. Absolutnie cudowna! A to, że ogarnęłaś, aby świeciła naprawdę... Pełen szacun.

    OdpowiedzUsuń